DANA 2019: la docencia com a clau per a entendre que podem fer.

La gota freda o DANA d’aquest setembre de 2019 passarà a la història per les seues xifres de rècord en municipis com Oriola o per les terribles conseqüències amb la inundació de múltiples municipis a la Vega Baixa. Però al costat de les imatges de la tragèdia, també hem d’emmagatzemar en les nostres retines les de l’increïble treball de bombers, policies, personal sanitari, periodistes, voluntaris o els centenars de persones que han col·laborat enviant aigua, aliments, mantes o roba.

En meitat de tota aquesta resposta, és obligació dels docents sumar-nos a tota aquesta resposta social amb allò que millor sabem fer: ensenyar. Conéixer que és una DANA, per que es produeix, o que hem fet els éssers humans per a empitjorar les seues conseqüències és clau en aquests moments. Treballem un contingut propi de les ciències socials i que acaba de connectar de la forma més brusca i mediàtica possible amb la realitat del nostre alumnat.

Aquesta setmana és potser el millor moment perquè el nostre alumne entenguen que el calfament global suposa un impacte per a la seua vida molt més directe que una foto de xarxes socials d’un escanyolit os polar. O que l’urbanisme descontrolat implica molt més que dessecar un molest aiguamoll de mosquits. Per a afegir el meu granet d’arena en aquesta línia compartisc amb vosaltres aquesta xicoteta presentació que he preparat per als alumnes de l’IES Cap del Aljub a Santa Pola.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.